Transformacja cyfrowa - czy znasz jej definicję?
Czym jest transformacja cyfrowa? Jest to proces, który wiąże się z intensywnym rozwojem technologii. Przedsiębiorcy dążą do wykorzystania siły automatyzacji, ale nie tylko. Nowoczesne rozwiązania technologiczne projektuje się także w celu poprawy jakości obsługi klienta.Definicja transformacji cyfrowej zakłada przede wszystkim integrację rozwiązań technologicznych na wszystkich poziomach funkcjonowania przedsiębiorstwa. A zatem postęp technologiczny może służyć zarówno pracownikom zatrudnionym w danej firmie, jak też jej klientom. Uczenie maszynowe czy osławione big data to główni aktorzy w procesie zmian technologicznych w biznesie.
Jakie korzyści niesie transformacja cyfrowa biznesu
Przedsiębiorcy, którzy idą z duchem czasu, nie stawiają już pytań - co to jest transformacja cyfrowa i czy wdrożyć ją w swoim biznesie. Dziś wielu zadaje sobie pytanie, jak wykorzystać potężne możliwości technologii. Ta może przynieść nie tylko jednorazowe korzyści materialne, ale też służy przywiązaniu klienta do marki oraz zbudowaniu jego lojalności. Dlatego też warto przygotować szczegółową strategię wdrażania transformacji cyfrowej w przedsiębiorstwie.Postawienie na rozwój technologiczny to także szansa na przyspieszenie rozwoju firmy. Wdrażanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych może okazać się istotną kwestią wizerunkową przedsiębiorstwa. Dzięki temu będzie przyciągać nowych klientów, a jednocześnie stanie się bardziej konkurencyjne na rynku. To także dobry sposób na przyciągnięcie utalentowanych pracowników do swojej firmy.
Nowoczesna technologia to szybsza obsługa klienta
Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji możliwa jest szybsza i automatyczna obsługa klienta. Wiele spraw, jak się okazuje, nie wymaga kontaktu z drugim człowiekiem.Coraz więcej klientów chce załatwiać ważne dla siebie sprawy w sposób automatyczny, dlatego w KRUKu istnieją różne możliwości komunikowania się. Jednym z nich jest kontakt z wirtualną doradczynią Emilią, pozwalający szybko i sprawnie pozyskać najważniejsze informacje dotyczące zadłużenia. Z wirtualną doradczynią klienta Emilią można skontaktować się 24/7, dzięki temu w razie potrzeby klient może zadzwonić także po godzinach pracy specjalistów i uzyskać informacje w swojej sprawie. Emilia przeprowadzi dzwoniącego przez proces weryfikacji, by potwierdzić, że dana osoba jest na pewno klientem KRUKa. Następnie, w zależności od stanu sprawy: może na przykład podać aktualne saldo zadłużenia, poinformować o zaległości na porozumieniu ratalnym, przypomnieć termin wpłaty i jej kwotę, a także przyjąć informację o wpłacie. Wirtualna doradczyni klienta wykorzystywana jest w naszej komunikacji wyłącznie po to, by usprawnić i przyspieszyć obsługę. Rozmowę z Emilią warto potraktować tak samo jak rozmowę z konsultantem. Zobacz film, jak rozmawiać z Emilią.
Jak ma się rozwój technologii w branży windykacyjnej
Wydawać by się mogło, że branża windykacyjna nie jest tak podatna na zmiany technologiczne w porównaniu np. z bankowością. Nic bardziej mylnego. Okazuje się, że firmy windykacyjne coraz śmielej sięgają po nowoczesne rozwiązania technologiczne. Wszystko po to, by poprawić doświadczenie swoich klientów, a co za tym idzie, ułatwić im spłatę długów w możliwie prosty i dogodny sposób.Dzięki transformacji cyfrowej możliwa jest spłata długów przez Internet. Przykładem narzędzia wspierającego świadczenie takiej usługi może być chociażby platforma e-kruk. Za jej pośrednictwem dłużnicy mogą spłacać długi, które zostały przekazane do obsługi firmie KRUK S.A. wierzycieli będących klientami firmy KRUK S.A. Platforma jest niezwykle prosta i intuicyjna w obsłudze. Osoba posiadająca wierzytelność obsługiwaną przez firmę Kruk S.A. może się tutaj zalogować, jeżeli wierzyciel wyraził zgodę na obsługę długu online. Może też za pośrednictwem platformy podjąć stosowne działania, np. podpisać porozumienie online.
Platforma e-kruk daje różne możliwości spłaty zadłużenia. Użytkownik, który ma podpisane porozumienie, może wybrać zarówno metodę zapłaty (w tym płatność cykliczną), jak również wysokość rat oraz długość terminu na uregulowanie długu. Całość można zatwierdzić za pomocą podpisu kwalifikowanego. Platforma e-kruk dostępna jest także w wersji na smartfony.
Dlaczego warto inwestować w transformację cyfrową przedsiębiorstw?
Transformacja cyfrowa to nie tylko duża oszczędność czasu i pieniędzy. To także większa satysfakcja klienta, jak również większe bezpieczeństwo przechowywanych danych. Ma to istotne znaczenie zwłaszcza dla klientów firm windykacyjnych, którzy oczekują, aby informacje o ich sytuacji finansowej nie były ujawniane.Dzięki cyfrowym rozwiązaniom przedsiębiorcy lepiej rozumieją potrzeby klientów, jak również szybciej reagują na ich oczekiwania. Firmy, które chętnie eksperymentują z technologią, stają się bardziej innowacyjne, a tym samym stają się postrzegane jako nowoczesne i godne zaufania. Lepiej też reagują na nowe trendy i dynamiczne zmiany na rynku.
Powrót do bloga