Program lojalnościowy - co to jest?
Przedsiębiorcy stosują różne chwyty, żeby zatrzymać swoich klientów. Jedną ze sprawdzonych technik marketingowych jest wdrożenie programu lojalnościowego. Klient, który regularnie będzie korzystał z danej usługi, może liczyć na dodatkowe korzyści.Programy lojalnościowe swoimi obietnicami mają przyciągać również nowych klientów. Główny cel to zwiększenie sprzedaży. To także spora szansa na zwiększenie świadomości marki. Program lojalnościowy powinien być zorientowany na klienta. Oznacza to, że powinien znać jego potrzeby i odpowiadać na nie. Drugi ważny punkt to personalizacja. A zatem dobrze przygotowany program powinien uwzględniać indywidualne oczekiwania odbiorców usług i dopasowywać do nich konkretne oferty.
Przykłady programów lojalnościowych
Na co dzień spotykamy się z dwoma rodzajami programów lojalnościowych. Ten najpopularniejszy polega na zbieraniu punktów, które po jakimś czasie można wymienić na nagrody. Jeśli jesteś częstym bywalcem kawiarni, prawdopodobnie odebrałeś już nie jedną darmową kawę za uzbierane stempelki. Punkty można zbierać na specjalnie zaprojektowanej karcie lub za pośrednictwem aplikacji.Znanym sposobem pozyskiwania lojalności klientów jest także udostępnianie specjalnych rabatów w zamian za wyrażenie szeregu zgód m.in. tych dotyczących przetwarzania danych osobowych klientów. Takie programy spotkamy np. w znanych sieciach odzieżowych, gdzie w zamian za zainstalowanie dedykowanej aplikacji i wypełnienie formularza ze swoimi danymi możemy otrzymać większe zniżki na ubrania, jak również darmową dostawę przy zakupach online.
Payback - czy wciąż się opłaca?
Payback to jeden z najpopularniejszych programów lojalnościowych w naszym kraju. Nazywa się go również multi programem. To dlatego, że punkty można zbierać u różnych dostawców usług. Także nagrody za zebrane punkty możemy odbierać u dowolnych usługodawców biorących udział w programie. Gromadzenie punktów możliwe jest za pomocą plastikowej karty, jak również dzięki dedykowanej aplikacji mobilnej.Czy program Payback się opłaca? Tak naprawdę wiele zależy od tego, czy robimy zakupy u partnerów programu. Lista sklepów, które biorą udział w programie wydaje się całkiem obszerna i niewątpliwie znajdziemy tam oferty zakupów niezbędnych w życiu codziennym, jak i tych, które odnoszą się do naszych zainteresowań. Warto sprawdzić, czy sklepy, które odwiedzamy regularnie, nie biorą udziału w programie. Dzięki zebranym punktom możemy obniżyć rachunki za zakupy w niedalekiej przyszłości.
Z programów lojalnościowych korzystajmy z głową
Twórcy programów lojalnościowych obiecują nam różnego rodzaju nagrody rzeczowe, jak również zniżki na zakupy. Również i w tym zakresie warto zachować zdrowy umiar. Udział w takich programach będzie dla nas opłacalny wtedy, gdy będziemy robić regularnie zakupy w danym sklepie. Jeśli sklep odwiedzamy raz na dwa lata, wówczas korzyści będą z tego niewielkie i z pewnością nie będą warte tej ceny, jaką mają udostępnione przez nas nasze dane osobowe.Warto pamiętać o kilku dobrych praktykach. Kupujmy te rzeczy, których faktycznie potrzebujemy. Dzięki programom lojalnościowym możemy na przykład obniżać rachunki za codzienne zakupy albo zamieniać punkty na vouchery. Nie dajmy naciągać się na dodatkowe zakupy w ramach programu, jeśli nie są nam potrzebne. Pamiętajmy również o tym, że nawet jeśli coś jest w promocji, nie znaczy, że jest to najtańsza opcja na rynku. Dlatego warto patrzeć szerzej, korzystać z porównywarek cen. Być może propozycja spoza programu lojalnościowego danej firmy okaże się dla nas bardziej korzystna.
Powrót do bloga