Sukcesywnie rozwijamy platformę e-kruk.pl o nowe funkcjonalności. Od czerwca każdy, kto ma konto na platformie, może zweryfikować swoją historię płatniczą w KRUK-u. W zakładce „Mój status w BIG”, sprawdzisz, czy Twoje zadłużenie zostało przekazane do ERIF BIG S.A.
Ważne: każdy, kto ma konto na platformie e-kruk.pl, nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów za sprawdzenie takich danych.
Czym jest BIG?
BIG, czyli biuro informacji gospodarczej to podmiot, który gromadzi i udostępnia informacje gospodarcze na temat osób oraz firm. Są to informacje dotyczące regulowania zobowiązań finansowych w terminie, także tych dotyczących zadłużenia.
Jednym z takich biur jest rejestr dłużników ERIF BIG S.A., do którego są przekazywane m.in. informacje na temat zachowań płatniczych klientów firmy KRUK S.A.
Warto wiedzieć, że ERIF to jedyne w Polsce biuro informacji gospodarczej, które co kwartał poddaje swoją bazę weryfikacji, przeprowadzanej przez niezależnego, biegłego rewidenta – KPMG Audyt Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
Wejdź na e-kruk.pl i dowiedz się, jakie wpisy na Twój temat przekazały podmioty z Grupy Kapitałowy KRUK.
Rejestr ERIF BIG S.A. – rodzaje wpisów
Na platformie e-kruk.pl znajdziesz trzy rodzaje informacji:
- Informacja pozytywna to wpis, który potwierdza terminowe regulowanie Twoich płatności. Przekazujemy go do BIG-u, jeżeli systematycznie opłacasz raty zadeklarowane w zawartym przez Ciebie porozumieniu.
- Negatywna informacja gospodarcza to wpis informujący o Twoich zaległych płatnościach. Przekazujemy ją do BIG-u w momencie, gdy przestajesz realizować plan spłaty długu.
- Negatywna niewidoczna – informacja negatywna została wstrzymana do ujawniania i jest niewidoczna dla sprawdzających Cię podmiotów. To dowód zaufania, jakim Cię obdarzamy w ramach zawartego porozumienia i regularnych wpłat.
Jak widzisz, w BIG-u zapisują się nie tylko te dane, z których nie jesteś zadowolony. Warto kolekcjonować również wpisy, które pokażą Cię w korzystnym świetle i potwierdzą, że jesteś rzetelnym płatnikiem. Pozytywna historia płatnicza przyda Ci się, kiedy np. zechcesz:
- wziąć kredyt lub pożyczkę;
- kupić produkt na raty, np. sprzętu AGD/RTV;
- zawrzeć umowę abonencką z siecią komórkową lub dostawcą Internetu na korzystniejszych warunkach.
KRUK dodaje pozytywną informację gospodarczą w podziękowaniu za to, że dotrzymujesz warunków zawartych w porozumieniu. Oznacza to po prostu, że spłacasz regularnie ustalone raty. Jedna w terminie opłacona rata ugody = jedna informacja pozytywna.
Spłacaj bez wychodzenia z domu. Wybierz szybkie płatności online na e-kruk.pl =>>>
Masz wpis negatywny? Możesz to zmienić
Nawet jeśli zdarzyło Ci się zapłacić ratę po dacie umówionego terminu wpłaty, a informacja o tym trafiła do rejestru ERIF, zawsze masz wpływ na to, jak w przyszłości będzie wyglądała Twoja historia płatnicza w biurze informacji gospodarczej. W zależności od Twoich możliwości finansowych:
- Spłacaj regularnie i terminowo ustalone raty.
- Spłać od razu całą kwotę zobowiązania.
Zadbamy o to, aby informacja negatywna na temat tego zobowiązania nie była widoczna, a po całkowitej spłacie zobowiązania gwarantujemy, że usuniemy ją z BIG-u.
Informacje o Tobie: na e-kruk.pl i rejestrze dłużników ERIF BIG S.A.
Od czerwca informacje na Twój temat, dopisane przez podmioty z GK KRUK, znajdziesz już nie tylko w rejestrze ERIF BIG S.A., ale również na platformie e-kruk.pl. Żeby sprawdzić swój status na e-kruk.pl, wystarczy zalogować się na swoje konto. Jeśli jednak chcesz zobaczyć, jakie jeszcze dane na Twój temat znajdują się w ERIF BIG S.A., a także kto o Ciebie pytał, musisz założyć konto na stronie erif.pl.
Warto wiedzieć, że w BIG-u konsumenci raz na 6 miesięcy mogą się sprawdzić bezpłatnie!
Dlaczego warto założyć konto na platformie e-kruk.pl? =>>>
KRUK – strategia prougodowa. Dowiedz się, na czym polega
W KRUKu dążymy do rozwiązania sprawy na drodze polubownej. Rozmawiamy i dopiero wtedy przygotowujemy indywidualny plan dla Ciebie, który uwzględnia Twoją sytuację. Nadal jednak jedno pozostaje niezmienne. Długi nie biorą się znikąd. Skoro zdecydowaliśmy o zaciągnięciu kredytu czy pożyczki, podpisaniu umowy abonamentowej lub zakupie na raty, a później nie regulujemy ich na czas, musimy liczyć się z konsekwencjami tych decyzji. Dlatego warto jak najszybciej wziąć odpowiedzialność za swoje zadłużenie i zacząć działać, kontaktując się z nami.