Pytanie: W czym może pomóc doradca z KRUKa?
Patrycja Kościelnik: Tak naprawdę nasz doradca może wesprzeć osobę zadłużoną na każdym etapie spłaty długu w KRUKu. Doradca poinformuje klienta o liczbie jego spraw i kwotach zaległości. Może w też pokierować klienta, jak w prosty sposób spłacić zadłużenie za pomocą kodu BLIK czy omówić rozłożenie długu w KRUKu na raty. Wspólnie z klientem dobierze najlepszy harmonogram spłaty, czyli np. ustawi spłatę tak, aby płatność przypadała po dniu otrzymania przez klienta wynagrodzenia, dopasuje wysokość raty do budżetu domowego i możliwości klienta. Może także potwierdzić otrzymanie wpłaty raty czy zamówić blankiety, dzięki którym klient może spłacać swoje zadłużenie w placówce banku lub na poczcie. Może też ułatwić klientowi spłatę zadłużenia poprzez ustawienie automatycznej płatności cyklicznej , dzięki której raty będą spłacane automatycznie.Pytanie: A jak przygotować się do pierwszej rozmowy z doradcą KRUKa?
PK: Wystarczy przygotować numer sprawy bądź po prostu numer PESEL oraz adres mailowy i numer telefonu, jeśli nie znasz go na pamięć. To chyba najważniejsze informacje.
Pytanie: A czy można zapłacić zaległą ratę u doradcy w czasie rozmowy na infolinii?
PK: Oczywiście. Odkąd mamy tak bezpieczną formę płatności jak BLIK, coraz więcej klientów korzysta z tej opcji, doradca również pokaże klientowi jak może korzystać z opłaty raty blikiem samodzielnie.
Pytanie: A co w momencie, kiedy klient, którego interesuje spłata zadłużenia online, nie będzie mógł przejść przez chociażby proces założenia konta?
PK: Jeśli klient chce spłacać dług przez Internet, ale nie będzie mógł poradzić sobie chociażby z samodzielnym założeniem konta na platformie e-kruk.pl, to doradca klienta przeprowadzi go przez ten proces krok po kroku. Podpowie, jakie czynności wykonać, aby je założyć, aktywować i gdzie znaleźć informacje, do jakich spraw może podpisać porozumienie.
Pytanie: Jakie dodatkowe informacje może uzyskać klient od doradcy?
PK: Podczas rozmowy z doradcą klient może od razu ustalić, czy po podpisaniu porozumienia chce ustawić automatyczną płatność cykliczną. Dzięki temu wystarczy, że zapewni środki na koncie, a kolejne raty zadłużenia będą automatycznie spłacane z konta klienta.
Pytanie: Czy doradca może zapytać klienta o przyczyny powstania jego zadłużenia?
PK: Niekiedy dochodzą do nas sygnały, że klienci czują blokadę przed pierwszym telefonem do KRUKa. Myślą, że doradca zapyta ich, jak doszło do powstania długu albo będzie ich oceniał, osądzał, może pouczał. Tymczasem zadaniem doradcy jest po prostu udzielenie wszelkich informacji o zadłużeniu (liczba długów, łączna wysokość zadłużenia) oraz ułatwienie spłaty, np. przeprowadzenie klienta przez proces zawarcia porozumienia, w którym długi zostaną rozłożone na raty.
Wolisz słuchać niż czytać? Zobacz wideo rozmowę z naszą ekspertką, która opowiada o tym, jak może Ci pomóc doradca z KRUKa
Powrót do bloga